Fresh outta färskvarudisken

Hej, min första arbetsvecka i Oslo har nu tagit slut och varje dag har jag Känt Så Mycket. Första dagen kände jag mig som en glad prao elev som fick alldeles för mycket beröm. Andra dagen började jag tycka om mina kollegor och dem började tycka om mig, tror jag. Tredje dagen kände jag mig trött i benen och duktig och produktiv och jag började få överblick och insåg hur mycket som jag ska hinna med varje dag, därför blev jag stressad. Fjärde dagen var jag stressad och lite besviken, min röst lät hård och de få gångerna jag skrattade kändes jättesköna. Tror att jag saknade min keps utan skärm, som jag fick lov att låna ut. I den kände jag mig hemlig och söt. Idag har jag slitit på ryggen och varit törstig och skrattat med mina kollegor och varit Så Sjukt Less.



Chefen berömde mig och undrade om jag kanske skulle satsa på färskvaru-branschen. Vad menar han???



Åh, jag älskar att ha ett jobb.

Åh, jag är lättlärd.

Åh, det här är ett ovärt slitjobb.

Åh, ingen fredag har varit så här skön.

Åh, ingen fredag har varit så här skön.



Visst är det roligt när träffar en ny människa och påminns om någon annan som man tycker om.



Moa och jag undrar om någon har gått runt och varit småkär i en och målat upp en underbar bild över hur bra man är, och sedan blivit jättebesviken när personen lärt känna en.



Nästa vecka ska jag göra samma jobb men mycket längre bort. Usch och USCH. Men nu är det fredag. Fredag. Freeday. Vi ska gå o äta på Revolver. God helg!

Kommentarer
Postat av: Lo

Vad har du gjort idag då?

2008-09-26 @ 18:52:58
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0