500

Vi kom iväg så himla sent idag, o skönt var väl det, vi gick på weekdays och beyond retro och sen var jag alldeles färdig. Vi var på vetekatten innan och åt ostgiffel (sthlmstips nr 1). Måns åt den läckraste grej jag har smakat, bakelsen heter Twiggy och ni måste beställa den vad ni än gör (sthlmstips nr 2). Vetekatten är förövrigt ett yngre konditori än NK, vilken kändes bra. Vetekatten känns bra, där kryllar det av gamla människor. som klarat sig helskinnade genom flytt och separationer och sorg och elände.





Idag har jag lärt mig var man ska äta vid karlaplan, att stora butiker är fel, hur man hittar till fisksätra och Elsa, var DansensHus ligger och att fisksätra är Sveriges folktätaste område. Idag har Måns tappat en femhundring, en tidning och ett bröd. Han verkar i första hand sörja brödet.





Idag har jag träffat Maria och Elsa. Viktigast av allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0