sömnlös o chokladsugen

I natt sov jag ingenting alls, o det var första gången för mig.

Försökte med allt:



andas mig igenom hela alfabetet

borra ner huvudet i kudden för att somna av syrebrist

se framför mig en underbar plats

se framför mig hur gott Olivia sover

dricka rom

äta mackor

lösa DN:s svåraste korsord

ligga på mage på rygg på sidorna med täcke utan täcke med kudde över pannan som en katt som en pinne

o allt jag såg framför mig var espresso o hur jag hällde steamad mjölk.



Olov o jag gick på en långpromenad idag o pratade om poliser o Reinfeldt o den sydamerikanska invandringen till USA, jag provade jeans på JC o kände mig hemlig o nöjd. Min längtan till New York har aldrig känts bättre. Mina ögon svider men hjärtat klappar fort.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhopp! kikar in:) Nice blogg!

2008-10-21 @ 20:26:19
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0