lax och plåster; var dag lär man sig något nytt

Styckad lax

Små skärsår på händerna

och på jobbet har vi blå plåster som är "detectable", någonstans i plåstret finns det järn som går att spåra = om man skulle tappa plåstret i en av tjugo kycklingar kan man hitta igen det med någon form av detektorapparat.

Tystlåtna byggarbetare, elektriker, svetsare

och jag tänker på tystlåtna byggkillar och koncentration och att bära plankor och ett bälte med verktyg

Dricker öl och ser på norsk tv och fick smaka av Annas choklad och vips var den slut,

och Moa kanske ska gå ut eller kanske stanna hemma men imorgon spelar Håkan Hellström

Har sms-chattat med Tommie i veckan, det var fint. Sanna, pratat med Sanna och tänkt på Petter (se byggarbetare). Har pratat med pappa. Och Olivia! Hon är i Sthlm i helgen. Hon har typ flygit fler gånger än mig.

På måndag börjar jag mitt nya jobb! På Kaffebrenneriet. Jag ska bli en flink barista med rosiga kinder och mjölkdoft.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0