Meine Fräulein,

vår hall har gott från att ha varit lägenhetens skamfläck o fähund till att blända alla (kommande) vänner o vittnen o främmen med dess skönhet, struktur o glans! Den är underbar, allting är rakare o snyggare, ja ordningen är tysk! Raka rader skor o krokar på raka led. Mängden jackor o skor gör fortfarande att det ser ut som att du o jag är tio personer, men det är hemtrefvligt o inget men. Tack meine liebling, o TACK Lars-Gunnar som hjälpt oss på ditt osjälviska vis, det kommer att smärta i min pappas arma hjärta men han kommer över det!

Jag tog in plastpåsen för att komma ihåg att köra förbi med den till Frida, och man kan tro att jag av glädjeyra glömde den kvar där i hallen, men det var nu så att Fridas syster fick leta sig om efter en annan klänning, för att det hade blivit krångligt, vad minns jag inte riktigt. Så! Då fick den hänga där i citrondoften.

Auf wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: elsa

jadåvet ja!!

2008-05-15 @ 17:26:34
URL: http://elsas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0