Här är föräldrarna!

Här i nya Ersmark är husen rejäla och det är pappan som styr barnvagnen, och alla går på promenader och barnen cyklar på vägen och det finns utemöbler i alla vädersträck och jordhögar och spadar och en miljonär har jag hört! Utanför huset står en sportbil och villan är så där härligt vräkig och passar inte alls in i landskapet, eller någon annanstans i Sverige, färgen är blodröd och tysk och storleken är A M E R I K A N S K. Men det jag ska komma fram till är att gårdarna är enorma och en del har inte hunnit lägga gräsmatta och de allra flesta lyfter jord eller bygger en altan eller sitter på knä och river i rabatten, och allting är ju fortfarande dött och torrt och buskarna och jorden är retsamt fnasiga, ni kommer aldrig växa tänker jag! Och alla är så duktiga och bra och de som inte står i myllan tvättar bilen och jag tror att de mår gott, och när jag började skriva det här tänkte jag uttrycka hur långt bort det känns att vara flitig och nästan aldrig bakfull eller självisk, men nu känns det närmare när jag skrivit klart.

Men gräsmattorna är enorma, det kommer inte att hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0