HEJ UMEÅ!

Idag frågade en Blond Snubbe kassören på "grandpa" vad ett par solglasögon kostade. Det lät ungefär så här

Blond Snubbe: Eeh, ursäkta, men vad kostar de här glajjerna?
Rufsig kassörska: Eeeh, de kostar sjutton nittionio (1799)
Blond Snubbe: Åh, faan...

Och här tänker jag att han ska fortsätta med något i stil med "så SJUKT dyrt", "skämtar du eller???", "ja, då ska jag väl ta o sälja mig själv, kommer tillbaka snart, jag är snabb, pinsamt snabbt, kanske en kvart?" men istället fortsätter han:

Blond Jävligt Glad Snubbe: jag tar dem!!!

Han hade solen i ryggen o medvind.

Om en halvtimme ska jag vara ute o iväg, om 1.5 timmar åker jag till oslo. Mina fingrar är kladdiga av TAXFREE-toblerone men jag slickade bort det innan jag började skriva, jag rapar wasabi o dricker vin. Har med mig en ost till Joel, o en ost o fyra kexchoklad till Moa. Jag ska även smuggla in en flaska vin, min vistelse här har gjort mig helt demoraliserad. Ett ställe som inte är så demolariserat är Rosendals Trädgård. Kan vara himmelen. Nära oss satt ett gammalt gammalt par, kvinnan hade en tjusig mörk peruk o plötsligt hade mannen tagit på sig VÄRLDENS största glasögon. De var över hela ansiktet, säkert ett par riktigt gamla DIOR. Han var så transigt mäktig.

Nu är det bara en kvart kvar. Time to say goodbye till Måns. HEJ!

Kommentarer
Postat av: C

Hälsa alla godingar i oslo från mig! Saknar dig hemma! Puss!

2008-06-25 @ 22:08:35
URL: http://bildplokk.blogspot.com
Postat av: Marielle

Grattis på namnsdagen! :-)

2008-07-23 @ 12:21:53
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0