Garbos kyssar o tidernas skönaste soffa

Vi ligger i lägenheten i hammarby-sjöstad. Eller, jag ligger i soffan med huvudet i Måns knä, jag har just bläddrat igenom "select collections, the most exclusive hotels and resorts in the world" o Måns läser "kombinera mat & vin", ja vi är flärdfulla i denna makalösa lägenhet! Vi dricker rödvin o Måns har köpt konditorivaror, som den mästare på livet han är. Men imorgon går flyget o jag längtar igen.

Mediciner o plåster utgör halva min packning, solskyddsfaktorer den andra halvan. Idag slog det mig att en bikini är väl lite o att det kanske får bli en turist-tanga-bikini när vi kommer fram till första bästa strand. För det vill jag börja med, bara flytta in i något enkelt o sen köpa sjal o gå o bada. Idag fick jag veta att maten är god, detta från säkra gourmet-källor! Igår ringde mamma med fem varningar, informativt o mammigt. Imorgon ska vi träffas klockan halv två på cityterminalen. Klockan halv sex går planet. Däremellan ska vi växla pengar o ringa hem!

Jag önskar att jag hade skrivit någonting om mina stockholms-betraktelser men jag tappade just bort allt i väntan på imorgon o av lugnet här i soffan. Jag tycker om att vara här, men jag förstår typ inte hur man överlever som barn. Trängseln på tunnelbanan o spritlukten, alla trötta trötta människor o avstånden.

Första dagen här hörde jag fyra kanske sextonåringar prata om att man bara "får äta en banan i veckan, de innehåller så mycket socker o ökar dessutom hungerkänslan!" o jag fick bara känslan av att det är det nya vuxna, mogna - att prata mat o glykemiskt index, att det är någonting man tror att man måste växa in för att växa upp, att det är någonting av vikt o visdom!

Ja, imorgon åker vi, sex veckor i visdom o kaos! Ha det så bra tills dess, puss puss o ADIOS BAMBINOS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0