Sigrid

Haha, min mamma skickade just ett meddelande till mig på facebook från hennes hemliga användare. Jag förstod ingenting när jag fick detta av en som heter Stina:

"Nu sitter mormor och jag här och tittar på dig och dina kompisar. Mormor tycker Måns ser jättefin ut! Haq det så gott!
Kram, mamma och mormor"

Jag älskar att mormor också är delaktig i denna påhittade identitet. Jag undrar vad de såg för bilder. Jag längtar efter mormor, hennes korsords-tidningar, gröna glastallrikar och värmen i hennes lägenhet, termometern brukar stå på 26 grader så man får alltid klä av sig till linne och trosor. Hon gör världens godaste rulltårtor med smörkräm och hade tidernas vackraste flicknamn. Hon har varit kär en gång i sitt liv och om jag någon gång får en dotter vill jag döpa henne efter mormor.

Jag har köpt öl och vin och Brämhults juice. Friday fun!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0