Rosa himmel och gul snö

Sist jag tyckte att vintern var en härlig årstid var typ när jag var sex och för sista gången kissade ner en overall av bävernylon. Jag älskade hur det hängde snöklumpar i flätorna, att kinderna var varma av is och lek, mörkret utomhus och att traktorn skrämde livet ur oss när det körde fram som ett orange vidunder, med bländande strålkastare och glupsk skopa. Innan skolan började med sin obligatoriska skridskoåkning, och vantar och mössor var för töntar. Men, jag tror det händer nu, igen. Jag älskar den rosa gryningen, hur isflaken gnisslar mot kvarlämnade bojar, den blå skymningen som börjar redan tre.  Det är härligt att springa i minusgrader och att klä sig i flera lager, att äta varm lagad mat och sova som en stock på natten.

Kommentarer
Postat av: martina

goin back to da roots
du har blivit vuxen!

2007-11-17 @ 11:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0