Anna Anton Mia Moa Nathaniel etcetera



Solen och klara höstljus får mig att vilja koka blåbärssoppa och åka skidor på längden.



I natt regnade det igen och den här gången var jag utan paraply. Pratade med Måns, kvällsfikade och frös. Somnade med mössa och filt. Vaknade varm, och efter att ha drömt att jag hade köpt en för stor haschkaka som jag var tvungen att släpa runt på/hitta ett gömställe till. Gömde den i: framfickan och ärmen men alla skulle dit och leta, så till slut fick jag gömma den på Tony Sopranos garageuppfart. Haschkakan kan ha varit pepparkaksdeg, tung och kladdig och pepparkaksfärgad, men för mig var det hasch. Som jag skulle sälja.



I fredags lagade vi tomatpasta med hasselnötter och basilika och drack öl. Igår gjorde vi precis samma sak, med några små ändringar:



svamp

zucchini

fettucine

verkstedet istället för ryes

tolv personer istället för fyra

kom hem två istället för fyra

broder daniel, bad cash quartet, fleetwood mac och rod stewart

istället för känn ingen sorg för mig göteborg och reconsider me baby



Receptet är eventuellt:

köpa DN, köpa avokado, gå på café samt springa samt aldrig någonsin tänka på morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0