Meningar och parenteser

Sitter framför datorn och dricker kaffe jag väntat på alldeles för länge i en mindre stilig Quasimodo-hållning, och jag är bara så glad. Finns det någonting som blir så gott av pleasure delay som kaffe? AHHHH! Jag är glad glad glad, som ett barn vill jag berätta det för alla. Jag vill också berätta att min storebror har köpt två katter! Bara det är ju roligt i sig, men det är ännu bättre att han har döpt dem till Miss Li och T-Bone. "Det är lätta namn att komma ihåg". Haha!

Snön är magisk, jag känner mig liten och ombonad, det var så underbart att gå in till stan längs älven och det var nästan ännu vackrare att gå hem. Luvan på min dunjacka gör mig döv, så jag gick bara inkapslad och beundrade husens belysning från andra sidan älven, isfläckarna på vattnet och den vinterblå himlen.

Värt med en bra bra eftermiddag på egen hand, jag känner mig typ rik.

(Varför finns det någonting otäckt i att prata om hur bra man mår? Som att man lovar någonting till sig själv, typ "nu får du lova att ha det bra i fortsättningen också!", och så blir man vaksam och stirrar på sin glädje så länge att det till slut bara är en blind fläck där det förut var något orört och skönt.)

Puss

Kommentarer
Postat av: Anna

äsch. Det låter ju bara härligt! Minns den här dagen en dag då det är bajs. Då kanske den inte känns lika bajs längre.

2007-11-08 @ 23:35:57
URL: http://www.fattighjon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0