Beroendeframkallande

Idag har varit en stillsam dag. Jag har varit snäll och huslig; gjorde frukost till Måns, dammsög - till och med i trappen, slängde in en tvätt, diskade. Mötte Anna på Schmäck, åt en laxmacka som aldrig tog slut, drack kaffe och fick hög puls. Elsa kom efter fyra någon gång, då köpte vi godfika.

Jag är trött på hela den här socker-är-gift-grejen. Må vara att det är beroendeframkallande, men det finns det mycket trevligt som är. Att diska direkt efter maten, att använda nyköpta sneakers, att utföra handarbete, att idka samlag, att äta knäckebröd och såklart kaffe (det finns människor, däribland Elsa och Christina, som dricker kaffe regelbundet men som inte känner sig beroende av det - hur det är möjligt är en fråga för vetenskapen!), men sålänge man inte äter socker tills man börjar darra eller dricker kaffe så att man får hjärtattack eller äter knäckebröd tills man bajsar ut knäckebröd så är det ju trevliga, goda intag som man lätt kan leva kortare för.

Puh, jag kände att jag behövde få det ur mig.

Elsa ligger i sin säng med nyinköpta skor på fötterna, jag har också på mig mina, vi ser syk men slanka ut! Snart kommer Anna med en film, det är fjärde kvällen i rad som vi är hemma och tar det lugnt, vi har typ tre halvfulla påsar chips och två skålar dipp i kylen. Känns tonårs. Puss

Kommentarer
Postat av: elsa

vi är typ som sånna här coola tonårstjejer som flyttat hemifrån. yes!!

2008-01-20 @ 21:07:00
URL: http://elsas.webblogg.se
Postat av: martina

socker är elixir!

vill du äta socker med mej idag?

2008-01-21 @ 10:35:54
URL: http://mae.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0