Men! Se vad katten har släpat in!

Det jobbar en kille från Kalmar på mitt jobb. Han har bott här sen i januari och säger att kvällarna här redan är ljusare än det någonsin blir i Kalmar, och när han säger det så växer mitt hjärta och känslan är en nästan uråldrig stolthet. Börjar berätta hela den här grejen om att cykla hem klockan fyra en morgon i juli, eller klockan fem då solen nästan värmer. Om det vita i sommarnätterna och att solen är uppe hela nätterna i Övertorneo, runt midsommar. Han undrar om polcirkeln ligger i närheten av Boden och jag har ingen aning, säger jag, men den kanske ligger tio mil norr om Boden. Sen går vi in på wikipedia, och det står det skrivet att polcirkeln ligger 99,9 km norr om Boden. Alltså! Känslan! Arvet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0