Syltgrotta

Igår var farmor och farfar här och drack kaffe, tjugo över tio knackade dem på dörren och farfar är fortfarande en av de stiligaste män jag sett och farmor mimade fortfarande med när jag pratade. Tjugo över tio på kvällen var Elsas föräldrar här, och jag bjöd dem på kakor jag bakat men inte smakat, och jag såg hur de, kakorna alltså, föll ihop som ett sandslott vid första tuggan. Bilden av mig själv som en naturbegåvning i le kitchen fick sig en törn men ingenting föll ihop, jag gillar det här med att vara nybörjare på det husliga och praktiska. Förutom min tv-shop-dröm skulle jag gärna namnsätta bakverk. Syltgrottorna är förövrigt svåra att få till, det rann över och ut.

Förresten! Lördag på scharinska, det blir phett!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0