Jag vill vara Alva

Måns och jag sov tio goda timmar i natt. När vi vaknade tänkte vi på Elsa som hade jobbat i tre timmar medan vi bara låg och sov. Jag kan tänka mig att det för Måns var en ganska skön känsla, som att det var vi som hade det gott idag. Själv kände jag mig kass för att jag hade tackat nej till ett jobb - ett pass som jag visserligen försökte få tillbaka, men då hade de redan hittat någon annan vikarie. Men imorgon ska jag jobba, och på söndag, och många helger framöver för den delen. Tidigare i veckan var det en deprimerande tanke, men idag har det av någon underlig, sykisk anledning fungerat som bot.

Vi har varit med OliviaL idag. Hon berättade att det numera finns ett ljust Joel-bröd. Vi åt popcorn och såg på Madicken och jag föll för Madickens underbara pappa och för Alva, hon är antingen glad eller arg men sällan ledsen.

Vi pussade henne hejdå och tog bilen till stan, åt gott och mycket på Gandhi, körde hit, hängde och gick till en av Måns vänner. De gick ut på invito, jag promenerade hemåt och gick ut mina nya jeans, nu är jag här och det har pipit ett maskinpip två gånger men jag hittar inte vad det där. Det låter som att någonting vore klart, typ en tvätt, men här är allting ofärdigt. Jag kommer låta stringhyllan ligga, vi har ingenting på väggarna men det är himla fint ändå och årskiftet känns för nära. Nu ska jag läsa newyork-trilogin och sova, jobbar ju imorgon. Eh.

Kommentarer
Postat av: sofie

ja, alva är så himla fin. och hon är alltid rättvis och säger alltid ifrån om nån blir orättvist behandlad. go alva!

2007-10-28 @ 14:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0