Är jag havregrynsgröt?

Idag sa jag till Måns och mig själv att jag är så satans less på havregrynsgröt och att jag borde sluta äta det. De främsta anledningarna till att jag ätit sådana mängder havregrynsgröt de sista veckorna är:

1. Att det kostar nathing

2. Att det finns hemkokad lingonsylt i mitt kylskåp

3. Att sylt, mjölk och bregott är det enda som finns i mitt kylskåp

4. Att jag känner mig som en bra friluftsmänniska

5. Att kastrullen är så magiskt lätt att diska.

Efter att vi pratat om det fattade jag ett medvetet beslut att äta något annat än gröt till lunch. Lagade makaroner och soyakorv, det var gott och salt. Fyra timmar senare blev jag vrålhungrig och det enda jag såg när jag öppnade skafferiet här på jobbet var havregryn. Jag kollade i frysen men hittade bara korv. Jag letade i kylen men det fanns bara femton burkar med inlagda grönsaker, fyra flaskor ketchup, storpack skinka och två tuber kaviar, grönsallad, margarin. Och såklart mjölk och lingonsylt. Nu har jag ätit en till tallrik havregrynsgröt och ser framför mig hur Anna Skipper tar in mig i ett rum där havregrynsgröten räcker till knäna, hur hon ryter något om faran med ensidig kost och att jag borde använda fiberberikade havregryn om något.

Kommentarer
Postat av: martina

Jag brukar ibland äta bröd som jag doppar i varma koppen tomatsoppa. Då känner jag mej lite som en törftig fånge på medeltiden, det känns bra!

2007-10-23 @ 12:11:14
URL: http://mae.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0